ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

کاش مسئولان امروز هم «برونسی» و «باکری» شوند!

  • کد خبر: ۱۸۵۸۳۳
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کاش مسئولان امروز هم «برونسی» و «باکری» شوند!
اگر آن‌گونه که محمود کاوه، خودرو اهدایی را به جبهه اهدا کرد و خودش مسافر تاکسی شد، امروزی‌ها هم چشم بر شاسی‌بلند ببندند، مردم همراه خواهند شد.

از جنگ که سخن می‌گوییم، بر ضرورت بازگویی و تبیین آن واقعیت که تأکید می‌کنیم، نه به‌دلیل تقدیس جنگ است و نه حتی تجدید خاطرات آن روز‌ها که بخش مهمی از صفحات کتاب زندگی ماست. حتی فقط برای تعظیم حماسه‌سازان نیست، هرچند این هم دینی است که بر ذمه داریم. بایسته می‌دانیم گفتن از دفاع‌مقدس به‌خاطر شایستگی‌های بی‌نظیری است که در آن شکل گرفت و هنوز هم نظر حق‌بین را به خود جلب می‌کند. ما با گفتن از دفاع‌مقدس، سر احیای فرهنگی را داریم که زندگی را زیباتر می‌کند.

می‌خواهیم به سنت‌هایی خود و جامعه را رجوع دهیم که رجعت به بهشت را در زمین معنا می‌دهند. ما از جنگ و جنگ‌افزار نمی‌گوییم، از دست بالا در جنگ و بزرگی پیروزی‌ها هم سخن نمی‌گوییم، هرچند این را هم برای امروز و فردای کشوری که می‌خواهد سرفراز باشد، لازم می‌دانیم. حرف روشن ما در این میان، تبیین واقعیت‌هایی است که نسل دفاع‌مقدس آن را زیسته‌اند؛ واقعیت‌هایی که اگر امروز هم سرمشق باشد برای ما، همه دفتر‌های زندگی ما از زیبایی سرشار خواهد شد.

ما می‌خواهیم امروزمان ترجمه دیروز باشد. می‌خواهیم رسم زندگی برونسی و کاوه و باکری و بابایی و آبشناسان و منفردنیاکی و... درس امروز همه ما باشد. آرزویی که اگر محقق شود، به جامعه تراز ظهور نزدیک خواهیم شد. ما دیده و خوانده‌ایم و به زیست خویش تجربه کرده‌ایم که فرماندهان ما، در معرکه نفر اول بودند، اما در استفاده از همان اندک امکاناتی که بود، آخر صف قرار می‌گرفتند. حالا اگر مسئولان محترم به همان قاعده رفتار کنند، همه‌چیز درست می‌شود. باور کنید که درست می‌شود، چون بسیاری از مردم نه از «کمبودها» بلکه از نابجا مصرف‌شدن «بودها» ناراحت‌اند.

از اختلاس‌هایی که اخلاص گذشتگان را به ریشخند می‌گیرد، ناراضی‌اند. از نیشخند‌هایی که زلال لبخند مخلصان را به طعنه زخم می‌زند، دل‌خورند. اگر مسئولان مثل برونسی در بیت‌المال حساب ریال‌به‌ریال را داشته باشند، مردم هم با همان یقینی که جان خود را در اختیار برونسی قرار می‌دادند، پای کار مسئولان امروز خواهند آمد. اگر آن‌گونه که مهدی‌آقای باکری، فرش پهن‌شده جلو تریبون را جمع کرد و روی تریبون گذاشت، امروزی‌ها هم حساب تاروپود فرش بیت‌المال را داشته باشند، مردم ایمانشان را به رفتارشان گره خواهند زد.

اگر آن‌گونه که محمود کاوه، خودرو اهدایی را به جبهه اهدا کرد و خودش مسافر تاکسی شد، امروزی‌ها هم چشم بر شاسی‌بلند ببندند، مردم همراه خواهند شد. اگر آن‌گونه که منفردنیاکی، ماندن در کنار سربازانش را بر بودن در کنار فرزندش ترجیح داد، آقایان هم در کنار آقازاده‌ها به بچه‌های مردم توجه می‌کردند، ماجرا خیلی فرق می‌کرد. اگر به رفتار حرفه‌ای آبشناسان توجه می‌شد و ازخودگذشتگی‌اش را درس می‌انگاشتیم برای آموختن، می‌توانستیم چند کلاس معرفت و انسانیت را جهشی پشت‌سر بگذاریم. بله، اینکه از جنگ می‌گوییم، برای توجه به این «اگر» هاست. برای بارورکردن آنکه اگر چنین شود، ایران برای فتح قله‌های موفقیت توانی مضاعف خواهد یافت. چنین باد، ان‌شاءا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->